La Pobla de Vallbona

PROJECTES  DE PRIMÀRIA

EL TEMA DE L’ANY

• El col·legi Lluis Vives tria cada any un tema que fa de fil conductor al voltant del qual es realitzen diverses activitats d’aprenentatge i activitats encaminades a desenvolupar la creativitat dels alumnes i decorar el centre. També s’utilitza per a celebracions com la festa de benvinguda i el festival de Nadal. Enguany, el fil conductor es: “Un curs per a menjar se’l”.
  • També s´han realitzat diverses activitats relacionades amb el aprenentatge dels aliments més saludables, que s’haurien de consumir amb més freqüència i manualitats per tal de decorar les aules (plats decorats amb fruites, etc…), destacant-se el fet de que tots el anys s’estableix un dia en el qual l’esmorzar obligatori és la fruita.

FESTA DE BENVINGUDA

• Tots els anys comencem el curs amb una festa, per donar-li la benvinguda als alumnes.
  • Enguany l’alumnat de cada classe han decidit els ingredients que volien ficar-li al nou curs (esforç, paciència…) col·locant-los a una paella situada a l’entrada del centre.

CELEBREM NADAL

• Per finalitzar el primer trimestre realitzem una serie d’activitats relacionades amb les festes de Nadal. Decorem el centre amb motius nadalencs i els menjars (tortell o rosco de reis, galetes de gingebre i copes de xampany)..
  • Al teatre de la casa de la cultura realitzem un festival de Nadal que consisteix generalment en que els alumnes preparen amb el mestre de música nadales que cantaran e interpretaran davant de les seues famílies. En aquest cas les nadales estan relacionades con el fil conductor (es a dir els aliments i la cuina).
  • L’últim dia ens visita el pare Noël, que replegarà les cartes que els alumnes li han escrit a classe.
  • Per cicles l’alumnat realitza diferents manualitats a l’hora de plàstica.
  • Les falles
  • Donada la importància que tenen les falles a la Pobla de Vallbona, el centre participa en aquesta celebració mitjançant la realització d´ una falla, que es crema al pati de l´escola i amb la realització d´un tren faller. Els alumnes amb ajuda del seus mestres i famílies realitzaran unes disfresses relacionades amb el fil conductor d´aquest curs i desfilaran pel poble.

LA SETMANA CULTURAL

• L´objectiu de la setmana cultural és incrementar la motivació dels alumnes cap a la lectura.

TEATREM

• Com el passats cursos hem programat un taller de teatre per a l’alumnat de 3r cicle.
    L’activitat és realitza els divendres en horari extra-escolar de 12:30 a 13:15, amb alumnes de 5é i 6é voluntaris.
    L’objectiu principal de l’activitat és potenciar els valors i actituds i normes de la societat democràtica i plural vetlant perquè la relació entre els xiquets i xiquetes que intervenen en el projecte estiga orientada cap a la tolerància, la llibertat, la responsabilitat i el diàleg i considerant les arts escèniques com el context ideal per assolir-ho.
    Per realitzar l’activitat som un grup de mestres del centre que ens encarreguem de portar-la endavant. Les sessions comencen amb una dinàmica de grup consistent en un joc cooperatiu per tal de crear un clima de treball relaxat, fonamental per a qualsevol activitat d’expressió. A continuació realitzem, depenent la fase de construcció de l’obra, l’elaboració de la trama teatral, creació dels diàlegs, lectures de les intervencions, modificacions d’aquestes, activitats de projecció de veu, vocalitzacións, expressió corporal i gestual… Per últim treballàvem la representació de l’obra.
    Cap a la fi del curs participem a la mostra de teatre de La Pobla, cap a la fi del curs.

octubre 2018
ARXIUS