La Pobla de Vallbona

Ultimate Responsive Image Slider Plugin Powered By Weblizar

EL NOSTRE CENTRE:

CEIP LLUÍS VIVES

El CEIP Lluís Vives, es troba a  Pobla de Vallbona, localitat amb una població de vora uns 20.000 habitants, i situada a uns 26 Km. de la  capital, València. Està situada en la comarca del Camp de Túria.

Els seus habitants, majoritàriament, compten amb un nivell socioeconòmic i cultural mitjà.

El CEIP Lluis Vives té una població escolar molt heterogènia en quant a cultura, religió, tradicions, etc., Del 435 xiquets que tenim 58 són emigrants provenen la major part de: Marroc, Croàcia, Romania i Xina.

El centre es troba ubicat al mig del poble és per això que  la major part de la població escolar viu a les rodalies i  en les urbanitzacions d’este poble.

En quant a infraestructura el centre que té 33 anys, està format per dos edificis un per Educació Infantil on hi han 6 aules per  als  més xicotets i  un altra destinada a l’aula d’usos múltiples on es fa psicomotricitat i activitats complementaries conjuntes. específica d’Educació i Llenguatge (aula CIL). A l’edifici principal tenim 13 aules de primària, sala de mestres, un aula d’informàtica,  un aula per a la biblioteca de centre, aula de música, un aula per anglès, aula de religió, aula CiL, aula de PT, aula d’AL, un departament per al gabinet psicopedagògic, menjador escolar…

Comptem amb 36 mestres, la majoria amb plaça definitiva i amb una mateixa  pretensió:  treballar tots coordinats en una mateixa línia d’actuació.

El CEIP Lluís Vives és un centre de dos línies amb programa PPEV (programa plurilingüe d’ensenyament en valencià) en Educació Infantil; en Educació Primària actualment encara tenim dos línies lingüístiques PEV ( programa d’ensenyament en valencià) i PIP (programa incorporació progressiva al valencià).

El nostre objectiu: “Portar el mateix fill conductor i programar activitats graduables per a tots els nivells a fi d’aconseguir el major nombre d’alumnes amb èxit escolar”.

Amb està pretensió, des del any 2012  tenim aprovat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, el CONTRACTE PROGRAMA “CAP A L’ÈXIT EDUCATIU”. Aquest ja va donant els seus fruits augmentant el rendiment a les proves diagnòstiques,  i guardonant a tres alumnes any darrer any en el premi excel·lència de sisè concedit per la Conselleria a l’alumnat amb una nota mitja de 10 en el tercer cicle d’Educació Primària.

Projecte LlunaTIC 2.0

Un dels principals objectius de l’educació deu ser ampliar les finestres per les quals vegem el món. “ Glossw
Ultimate Responsive Image Slider Plugin Powered By Weblizar
Al segle XXI els docents hem de concebre la tasca educativa com un conjunt d’experiències pròpies i introduir l’ús de les noves tecnologies en el dia a dia de classe.És obvi que l’escola deu apropar als estudiants la cultura d ‘avui i treballar l’alfabetització digital. És per això que al CEIP. Lluís Vives duguem a la pràctica el projecte LlunaTIC 2.0. Aquestes un projecte que engloba totes les actuacions que es realitzen al centre amb relació a l’ús de les noves tecnologies amb la finalitat deformar al nostres alumnes, que son natius digitals, en la societat del futur. El projecte LlunaTIC 2.0 esta constituït per: 1. Ús de les pissarres digitalsa les aules tant de primària com d’ infantil i també a l’aula de música i d’anglès. 2. Ordinadors individuals amb connexió a internet per a treballar a la sala d’informàtica: fent servir internet com un recurs de recerca d’informació, per a intercanviar informació / experiències on line amb altres companys… 3. Ús de les tabletsamb connexió a internet , com ferramenta de treball a l’aula per a treballs d’investigació , ús de programes educatius que reforcen / amplien coneixements 4. Blogs d’aula : una eina que utilitzem per obrir l’aula a les famílies i interactuar amb elles. 5. Web del centre: obrir una finestra al món per a donar a conèixer el que fem al centre i fer servir les noves tecnologies per a informar a les famílies del nostre centre. “Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) estan induint un accelerat procés de canvi social en tots els àmbits de la nostra vida :les relacions ,el treball, l’aprenentatge …és important i essencial que les tinguem en compte en l’educació”